1
Definities
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis
gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven. Slagerij Kroon : de gebruiker van de
algemene voorwaarden; Consument: een wederpartij die een natuurlijke persoon is en niet
handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep; Overeenkomst: de overeenkomst tussen
Slagerij Kroon en de consument; Consumentenkoop: de overeenkomst tot koop en verkoop met
betrekking tot een roerende zaak, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de
uitoefening van een beroep of bedrijf, en een consument, natuurlijk persoon, die niet handelt in
de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Artikel 1 Wettelijk verplichte leeftijd betreffende gebruik webshop
De consument is zich ervan bewust dat hij/zij de minimale leeftijd van 18 jaar moet hebben.
Door plaatsing van een bestelling op onze webshop geeft consument aan dat hij/zij voldoet aan
deze wettelijk gestelde minimale leeftijd.
Artikel 2 Algemeen
- Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Slagerij
Kroon en een consument waarop Slagerij Kroon deze voorwaarden van toepassing heeft
verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is
afgeweken. - De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Slagerij
Kroon , voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken. - Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze
uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
2
Artikel 3 Prijzen - Alle prijzen op de website van de Slagerij Kroon staan inclusief het huidig geldende BTW
tarief. - Voor de producten worden de prijzen gehanteerd zoals vermeld op de website van Slagerij
Kroon onder voorbehoud van prijswijzigingen en typfouten. Slagerij Kroon heeft het recht om
de consument, voor levering en acceptatie, te informeren over prijsfouten. - De producten van Slagerij Kroon worden geleverd tegen de prijzen op de datum van de
bestelling. - Indien de consument niet akkoord gaat met de prijswijziging heeft Slagerij Kroon alsmede de
consument het recht om de overeenkomst kosteloos te annuleren. - Berekeningen voor verzendkosten, aanbiedingen, kortingen, etc gaan altijd over de bedragen
exclusief BTW.
Artikel 4 Aanbiedingen en offertes - Alle aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend en geschieden in enigerlei schriftelijke vorm,
tenzij Slagerij Kroon om praktische, spoedeisende of andere redenen van een schriftelijk aanbod
afziet. Het aanbod voorziet in een dagtekening of datum, of is naar datum bepaalbaar. - Slagerij Kroon is slechts aan aanbiedingen en offertes gebonden indien de aanvaarding
hiervan door de consument, bij voorkeur schriftelijk, binnen 30 dagen geschiedt. De in een
offerte vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. - Slagerij Kroon kan niet aan zijn aanbiedingen en offertes worden gehouden indien de
consument, naar termen van redelijkheid en billijkheid en in het maatschappelijk verkeer
gangbare opvattingen, had behoren te begrijpen dat de aanbieding of offerte dan wel een
onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. - Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte opgenomen
aanbod is Slagerij Kroon daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet
overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Slagerij Kroon anders aangeeft.
3 - Een samengestelde prijsopgave verplicht Slagerij Kroon niet tot levering van een deel van de
in de aanbieding of offerte begrepen zaken tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven
prijs. - Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen.
Artikel 5 Totstandkoming van de overeenkomst - Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van het aanbod van Slagerij Kroon op
internet of anderszins. Acceptatie vindt plaats na ontvangst van uw bestelling door Slagerij
Kroon . Bij Acceptatie ontvangt de consument een bevestiging, mondeling, via E-mail of anders. - Slagerij Kroon is gerechtigd bestellingen of opdrachten te weigeren dan wei bepaalde
voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een
bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt Slagerij Kroon dit mee binnen tien (10) dagen na
ontvangst van de bestelling.
Artikel 6 Herroeping van de overeenkomst - Indien uw bestelling nog niet is verzonden, kunt u binnen 7 dagen uw order kosteloos
annuleren. - De consument is gerechtigd om de bestelling binnen 14 dagen na levering te retourneren.
Retourzendingen dienen in de originele verpakking, onbeschadigd en voldoende gefrankeerd
verzonden te worden. De consument dient vooraf de retourzending te melden op Slagerij Kroon .
Niet aangemelde zendingen worden niet vergoed. Slagerij Kroon behoudt zich het recht om een
gedeelte van het bedrag terug te betalen wanneer het vermoeden bestaat dat de producten reeds
zijn gebruikt of na ontvangst zijn beschadigd. Onze verse producten kunnen niet geretourneerd
worden, omdat deze snel bederven en/of verouderen.
Als de zegel of capsule van een product is beschadigd, zal Slagerij Kroon niet overgaan tot
terugbetaling.
4
Artikel 7 Levering - Tenzij anders overeengekomen, geschiedt levering af magazijn van Slagerij Kroon .
- De consument is verplicht de gekochte zaken af te nemen op het moment waarop hem deze ter
beschikking staan of aan hem ter hand worden gesteld. - Indien de consument de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of
instructies, noodzakelijk voor de levering, zullen de voor levering
bestemde artikelen worden opgeslagen voor risico van de consument nadat Slagerij Kroon hem
heeft verwittigd. De consument zal in dat geval alle aanvullende kosten verschuldigd zijn. - Opgegeven levertijden van Slagerij Kroon zijn indicatief. Een opgegeven levertijd is dan ook
nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van de levertermijn zal Slagerij Kroon u dat via Email melden. De uiteindelijke levertijd zal de opgegeven levertijd echter nimmer met meer dan
30 dagen overschrijden, tenzij er sprake is van overmacht Bij overschrijding van een termijn
dient de consument Slagerij Kroon schriftelijk in gebreke te stellen. De consument is gerechtigd
om bij overschrijding van de levertermijn de overeenkomst te annuleren. - lndien is overeengekomen dat levering in fasen zal worden uitgevoerd kan Slagerij Kroon de
uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de consument
de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd. - lndien Slagerij Kroon gegevens behoeft van de consument in het kader van uitvoering van de
overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat consument deze aan Slagerij Kroon ter beschikking
heeft gesteld.
5
Artikel 8 Garantie - Slagerij Kroon garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en
normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook. - De onder 1 genoemde garantie geldt eveneens indien de te leveren zaken zijn bestemd voor
het gebruik in het buitenland en consument van dit gebruik ten tijde van het aangaan van de
overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan Slagerij Kroon . - De onder 1. genoemde garantie geldt gedurende een periode van 6 maanden na levering.
- Het aankoopbewijs geldt als bewijs met betrekking tot de garantie.
- lndien de te leveren zaken niet voldoen aan deze garanties, zal Slagerij Kroon de zaak binnen
redelijke termijn na ontvangst daarvan dan wel, indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk
is, na schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek door consument, naar keuze van Slagerij
Kroon vervangen of zorgdragen voor herstel. In geval van vervanging verbindt consument zich
reeds vervangen zaak aan Slagerij Kroon te retourneren en de eigendom daarover aan Slagerij
Kroon te verschaffen. - De te dezen genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van
onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van
Slagerij Kroon , consument of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wei trachten aan te
brengen aan de zaak of deze hebben aangewend voor doeleinden waarvoor de zaak niet bestemd
is. - Indien de geleverde zaak niet overeenstemt met hetgeen was overeengekomen en deze nietconformiteit een gebrek is in de zin van de regeling van de productaansprakelijkheid, dan is
Slagerij Kroon in beginsel niet aansprakelijkheid voor gevolgschade.
6
Artikel 9 Monsters en modellen - Indien door Slagerij Kroon een model of monster is getoond of verstrekt aan consument, dan
stemt de zaak daarmee overeen, tenzij het verstrekken gold als wijze van aanduiding.
Artikel 10 Eigendomsvoorbehoud - Slagerij Kroon blijft volledig eigenaar van de geleverde zaak tot het moment dat de koopprijs
volledig is voldaan.
Artikel 11 Onderzoek, reclames - De consument is gehouden het geleverde op het moment van (at)levering, doch in ieder geval
binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort consument te
onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen is
overeengekomen, althans voldoet aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer
gelden. - Eventuele zichtbare tekorten behoren binnen drie dagen na levering schriftelijk aan Slagerij
Kroon te worden gemeld dit met gelijktijdige overhandiging van het garantiebewijs en de
gebrekkige zaak, tenzij dit onmogelijk dan wei onredelijk bezwarend is. - Een niet zichtbaar gebrek dient de consument binnen acht dagen na ontdekking, doch uiterlijk
binnen de garantietermijn te melden aan Slagerij Kroon met inachtneming van het in het vorig
lid van dit artikel bepaalde. Na verloop van de garantietermijn is Slagerij Kroon gerechtigd aile
kosten voor reparatie of vervanging, inclusief administratie-, verzend- en voorrijkosten in
rekening te brengen. - Indien ingevolge het vorig lid tijdig wordt gereclameerd, blijft consument
verplicht tot afname en betaling van de gekochte zaken. Wenst consument gebrekkige zaken te
retoumeren, dan geschiedt zulks met voorafgaande schriftelijke toestemming van de Slagerij
Kroon en op de wijze zoals door Slagerij Kroon aangegeven.
7
Artikel 12 Risico-overgang - Het risico van verlies ofbeschadiging van de producten die voorwerp van de overeenkomst
zijn, gaat op consument over op het moment waarop deze aan consument juridisch en/of feitelijk
worden geleverd en daarmee in de macht van consument of van een door consument aan te
wijzen derden worden gebracht.
Artikel 13 Incassokosten - Is de consument in gebreke of in verzuim methet nakomen van een ofmeer van zijn
verplichtingen, dan komen aile redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor
rekening van consument. - Slagerij Kroon is gerechtigd om bij uitblijven van de betaling de vordering ter incasso over te
dragen. - In ieder geval is de consument in het geval van een geldvordering buitengerechtelijke
incassokosten verschuldigd. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen 15% van de
hoofdsom met een minimum van € 50,00. - Indien Slagerij Kroon aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, welke redelijkerwijs
noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.
Artikel 14 Aansprakelijkheid - Indien door Slagerij Kroon geleverde zaken gebrekkig zijn, is de aansprakelijkheid van
Slagerij Kroon jegens consument beperkt tot hetgeen in deze voorwaarden onder “Garanties” is
geregeld. - Wanneer de producent van een gebrekkige zaak aansprakelijk is voor gevolgschade, dan wordt
de aansprakelijkheid van de Slagerij Kroon beperkt tot herstel of vervanging van de zaak, dan
wei terugbetaling van de koopprijs.
8 - Onverminderd het bovenstaande is Slagerij Kroon niet aansprakelijk indien de schade is te
wijten aan opzet en I of grove schuld en I of verwijtbaar handelen, dan wei onoordeelkundig of
oneigenlijk gebruik van consument. - De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe
schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Slagerij Kroon
ofzijn ondergeschikten.
Artikel 15 Overmacht - Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe
gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch
krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening
komt - Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in
de wet en jurisprudentie wordt begrepen, aile van buiten komende oorzaken, voorzien of niet
voorzien, waarop Slijterij Boorsrna geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Slagerij Kroon
niet in staat is de verplichtingen nate komen. Werkstakingen in het bedrijfvan Slagerij Kroon
worden daaronder begrepen. - Slagerij Kroon heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid
die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Slagerij Kroon zijn verbintenis had moeten
nakomen. - Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de
overeenkomst opschorten. Indien deze periode Ianger duurt dan twee maanden is ieder der
partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade
aan de andere partij. - Voor zover Slagerij Kroon ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk
zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het
nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Slagerij Kroon
gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren.
Consument is gehouden deze factuur te voldoen als ware het een afzonderlijk overeenkomst
9
Artikel 16 Geschillen - De rechter in de vestigingsplaats van Slagerij Kroon is bij uitsluiting bevoegd van geschillen
kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is.
Niettemin heeft Slagerij Kroon het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet
bevoegde rechter.
Artikel 17 Toepasselijk recht - Op elke overeenkomst tussen Slagerij Kroon en de consument is Nederlands recht van
toepassing. Het Weens koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.